Algemene Voorwaarden trainingen:

Algemene voorwaarden Mevrouw Maan

Artikel 1 – Definities 

  1. Dienstverlener: Mevrouw Maan, gevestigd te Utrecht en Driebergen, KvK-nummer 74278231 ten name van Annalotte Ossen en Marleen Overgaag. 
  2. Opdrachtgever: de natuurlijke- of rechtspersoon, met wie een overeenkomst met betrekking tot het leveren van Diensten is gesloten.
  3. Partijen: Dienstverlener en Opdrachtgever/Deelnemer.
  4. Overeenkomst: de Overeenkomst tot Dienstverlening tussen Partijen.
  5. Deelnemer: de natuurlijke persoon die zich heeft ingeschreven voor een Training van Dienstverlener en wiens inschrijving per e-mail door Dienstverlener is bevestigd. 
  6. Diensten: Training, ontwikkeling van Trainingen en/of enige andere door Dienstverlener geleverde Dienst. 
  7. Training: Training, opleiding, cursus, workshop, coaching en intervisie of enige andere bijeenkomst of contactmoment, al dan niet via digitale kanalen, met als doel het overbrengen van kennis en/of vaardigheden. 
  8. In company Training: een Training die in opdracht van Opdrachtgever op offertebasis wordt uitgevoerd en/of ontwikkeld. 
  9. Training voor professionals: een Training geïnitieerd door Dienstverlener waar professionals zich voor kunnen aanmelden. 
  10. Trainer: Marleen of Annalotte of een persoon die in opdracht van Dienstverlener werkzaam is, die verantwoordelijk is voor de inhoudelijke inbreng tijdens een Training.
  11. Trainingsmateriaal: boeken, readers of andere materialen ter ondersteuning van de Training.
  12. Opdrachtsom: de voor de Diensten overeengekomen vergoeding exclusief reistijd en reiskosten. Alle werkzaamheden van Dienstverlener zijn vrijgesteld van BTW. 
  13. Deelnamekosten: de vergoeding voor het volgen van een (inCompany) Training, of training voor Professionals door Deelnemer aan Dienstverlener verschuldigd. 
  14. Aanvangsdatum: de eerste dag waarop één van de overeengekomen Diensten wordt geleverd (bijvoorbeeld de 1e trainingsdag).

Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, overeenkomsten en leveringen van diensten of goederen tussen Dienstverlener en Opdrachtgever/Deelnemer.
  2. Afwijken van deze voorwaarden kan alleen als dat schriftelijk door Partijen is overeengekomen. 
  3. De overeenkomst bevat voor Dienstverlener steeds inspanningsverplichtingen, geen resultaatverplichtingen. 

     

Artikel 3 – Aanbiedingen en offertes

  1. De aanbiedingen en offertes van Dienstverlener zijn 3 maanden geldig, tenzij in het aanbod een andere termijn van aanvaarding is genoemd. Wordt het aanbod niet binnen die gestelde termijn aanvaard, dan vervalt het aanbod. 
  2. Levertijden in offertes zijn indicatief en geven de Opdrachtgever/Deelnemer bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding.
  3. Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor nabestellingen. 

Artikel 4 – In company trainingen: Annulering, verhindering, verplaatsing en wijziging 

  1. Indien Opdrachtgever de Dienst zes tot twee maanden vóór de Aanvangsdatum annuleert, is deze 25% van de Opdrachtsom aan Dienstverlener verschuldigd. 
  2. Indien Opdrachtgever de Dienst twee maanden tot en met 14 dagen voor de Aanvangsdatum annuleert, is deze 50% van de Opdrachtsom aan Dienstverlener verschuldigd. 
  3. Indien Opdrachtgever de Dienst 13 dagen tot en met de dag vóór de Aanvangsdatum annuleert, is deze 100% van de Opdrachtsom aan Dienstverlener verschuldigd. 
  4. Indien Opdrachtgever de Dienst op de Aanvangsdatum annuleert, het onaangekondigd niet verschijnen en/of beschikbaar zijn daaronder begrepen, is deze 100% van de Opdrachtsom aan Dienstverlener verschuldigd.
  5. Eventuele vóór de Aanvangsdatum door Dienstverlener gemaakte (ontwikkel)kosten worden te allen tijde 100% aan Opdrachtgever doorberekend. 
  6. Dienstverlener draagt er zorg voor dat bij een Training minimaal één Trainer aanwezig is en is te allen tijde gerechtigd een Trainer te vervangen door een andere Trainer. 
  7. Bij ziekte en/of verhindering van een Trainer zal Dienstverlener voor gelijkwaardige vervanging zorgen. Indien vervanging op betreffende dag niet mogelijk blijkt te zijn, zal Dienstverlener Opdrachtgever zo snel mogelijk hiervan in kennis stellen. Dienstverlener zal in dat geval zo spoedig mogelijk met alternatieve data komen. In geval van ziekte en/of verhindering van een Trainer heeft Opdrachtgever geen recht op (schade)vergoeding. 
  8. Uitval van een Trainer is geen reden voor kosteloze annulering.

Artikel 5 – Betaling 

  1. Facturen moeten binnen 14 dagen na factuurdatum betaald zijn, tenzij Partijen hierover schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld is. 
  2. Betalingen geschieden zonder enig beroep op opschorting of verrekening door overschrijving van het verschuldigde bedrag op het door Dienstverlener opgegeven bankrekeningnummer.
  3. Betaalt Opdrachtgever niet binnen de vastgestelde termijn, dan is hij van rechtswege, zonder dat daarvoor enige aanmaning nodig is, in verzuim. Vanaf dat moment is Dienstverlener gerechtigd de verplichtingen op te schorten totdat Opdrachtgever aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan. 
  4. Blijft Opdrachtgever in gebreke, dan zal Dienstverlener tot invordering overgaan. De kosten met betrekking tot die invordering komen voor rekening van de Opdrachtgever. Wanneer  Opdrachtgever in verzuim is, is hij naast de Opdrachtsom tevens wettelijke (handels)rente, buitengerechtelijke incassokosten en overige schade verschuldigd aan Dienstverlener. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de Opdrachtgever zijn de vorderingen van Dienstverlener op de Opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar. 
  1. Weigert Opdrachtgever zijn medewerking aan de uitvoering van de Dienst door Dienstverlener, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Dienstverlener te betalen. 

Artikel 6 – Training voor professionals: Aanmelding en betaling

  1. Een persoon kan zich uitsluitend aanmelden voor een Training voor professionals van Dienstverlener door het invullen van het contactformulier op de website van Dienstverlener (www.mevrouwmaan.nl) of door het sturen van een e-mail naar: welkom@mevrouwmaan.nl.
  2. Een persoon kan geen optie nemen op een Training voor professionals. 
  3. Als Dienstverlener de aanmelding accepteert, wordt deze uitsluitend per e-mail bevestigd. Hiermee wordt de deelname van Deelnemer aan de Training voor professionals definitief. 
  4. Na inschrijving wordt de deelnemer geïnformeerd over de aanschaf van het benodigde Trainingsmateriaal. De kosten van het benodigde trainingsmateriaal zijn voor de rekening van de deelnemer.
  5. Dienstverlener brengt de Deelnamekosten vooraf in rekening door middel van een factuur. 
  6. Dienstverlener hanteert een betaaltermijn van 14 dagen. Deelnemer is bij niet tijdige betaling verplicht in redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten te vergoeden aan Dienstverlener.

Artikel 7 – Training voor professionals: Annulering, verhindering en wijziging

  1. Deelnemer kan tot 8 weken voor Aanvangsdatum een Training voor professionals annuleren en is in dat geval € 12,50 aan administratiekosten aan Dienstverlener verschuldigd. 
  2. Indien Deelnemer 8 weken tot een maand voor Aanvangsdatum de Training voor professionals annuleert, is Deelnemer 50% van de Deelnamekosten aan Dienstverlener verschuldigd. 
  3. Indien Deelnemer een maand voor Aanvangsdatum tot de Aanvangsdatum zelf de Training voor professionals annuleert, is Deelnemer 100% van de Deelnamekosten aan Dienstverlener verschuldigd.
  4. Indien Deelnemer verhinderd is deel te nemen aan de gehele Training voor professionals, is vervanging door een andere persoon mogelijk, mits deze persoon uiterlijk één dag voor Aanvangsdatum van de training wordt aangemeld bij Dienstverlener en voldoet aan de eventuele toelatingseisen. Voor deze vervanging of overboeking is Deelnemer aan Dienstverlener geen extra kosten verschuldigd. 
  5. Indien Deelnemer verhinderd is deel te nemen aan een deel van de Training voor professionals heeft de Deelnemer het recht deze dag/dagen, binnen een periode van één jaar na Aanvangsdatum van de Training voor Professionals, in te halen in een overeenkomstige Training aan professionals, mits deze wordt aangeboden door Dienstverlener en mits Deelnemer binnen twee weken na aanmelding voor de Training voor Professionals aangegeven heeft verhinderd te zijn. 
  6. Indien Deelnemer niet aan de volledige Training voor professionals heeft deelgenomen, vervalt het recht op ontvangst van een certificaat. 
  7. Dienstverlener heeft het recht om, met duidelijke opgave van redenen, deelname van Deelnemer te weigeren, wanneer Deelnemer gedrag vertoont dat een duidelijk negatieve invloed heeft op het leerproces van overige Deelnemers. Uiteraard pas nadat dit met de Deelnemer zelf besproken is. Dienstverlener zal dan de door Deelnemer betaalde kosten van de niet genoten trainingsdagen binnen 14 dagen restitueren. 
  8. Bij ziekte en/of verhindering van een Trainer zal Dienstverlener voor gelijkwaardige vervanging zorgen dan wel in overleg de training verplaatsen. Indien vervanging op betreffende dag niet mogelijk blijkt te zijn, zal Dienstverlener Deelnemer zo snel mogelijk hiervan in kennis stellen. Dienstverlener zal in dat geval zo spoedig mogelijk met alternatieve data komen. In geval van ziekte en/of verhindering van een Trainer heeft deelnemer geen recht op (schade)vergoeding. Uitval van een Trainer is geen reden voor kosteloze annulering. 
  9. Dienstverlener heeft het recht om een Training voor professionals in verband met onvoldoende Deelnemers te verplaatsen. Indien Deelnemer niet kan op deze nieuwe datum, dan kan Deelnemer meedoen bij een nieuwe mogelijkheid, of het geld terugvragen.
  10. Dienstverlener heeft het recht om de aanvangstijd, data of locatie van een Training voor professionals te wijzigen.

Artikel 8 – Aansprakelijkheid en klachtenprocedure 

  • Dienstverlener spant zich in om de Diensten naar beste inzicht en vermogen te verrichten. Indien er voor het verrichten van een Dienst een datum of termijn is overeengekomen, dan is dat nimmer een fatale termijn. 
  • Dienstverlener is tegenover Opdrachtgever/Deelnemer slechts aansprakelijk voor directe schade die het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van Dienstverlener, doch maximaal voor een bedrag van de hoogte van de Opdrachtsom per schade veroorzakende gebeurtenis, waarbij een reeks van samenhangende gebeurtenissen als één gebeurtenis dient te worden beschouwd en waarbij verwante gebeurtenissen als één gebeurtenis worden aangemerkt. 
  • Dienstverlener is niet aansprakelijk voor indirecte schade zoals, maar niet beperkt tot, gevolgschade, gederfde winst en schade door bedrijfsstagnatie.
  1. Voor de klachtenprocedure wordt gebruikgemaakt van en verwezen naar de klachtenprocedure van de Nederlandse Vereniging van Orthopedagogen: https://www.nvo.nl/kwaliteit/beroepscode-en-tuchtrecht/tuchtrecht#klachtenprocedure

Artikel 9 – Geheimhouding

  1. Door Opdrachtgever/Deelnemer verstrekte informatie wordt door Dienstverlener vertrouwelijk behandeld. Dienstverlener conformeert zich aan de beroepscode van de Nederlandse Vereniging van Orthopedagogen en de Geheimhoudingsplicht zoals daarin wordt vermeld: https://assets-eu-01.kc-usercontent.com/60b23ece-2ca8-01ae-7371-d7d0624a1f31/c49a8bf2-7aea-4889-8997-5bb34cf718f1/2034722%20NVO%20Beroepscode%202025_125x200_digitaal%20versie_v2.pdf

Artikel 10 – Rechten van intellectueel eigendom

  1. Alle rechten van intellectueel  eigendom van Dienstverlener bij het verrichten van de Diensten gebruikte modellen, technieken, tekeningen, instrumenten, software, bestanden, data(banken), gegevensdragers, documenten, onderzoeksgegevens, etc. komen uitsluitend toe aan Dienstverlener. 
  2. Dit geldt eveneens voor alle in dit kader door Dienstverlener geproduceerde data(banken), onderzoeksgegevens, rapporten, adviezen en overige documentatie.
  3. Zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Dienstverlener zijn Opdrachtgever/Deelnemer niet gerechtigd bovengenoemde goederen, geheel of gedeeltelijk te openbaren, te exploiteren of op welke wijze dan ook te delen of te verveelvoudigen.
  4. Uitsluitend intern gebruik door Opdrachtgever en uitsluitend eigen gebruik door Deelnemer is wel toegestaan.
  5. Voor zover Dienstverlener  en Opdrachtgever/Deelnemer zijn overeengekomen dat Opdrachtgever/Deelnemer verdere gebruiksrechten, mede-eigendomsrechten of andere rechten van intellectuele eigendom op de in dit artikel genoemde en bedoelde goederen verkrijgt, dan verkrijgen Opdrachtgever/Deelnemer deze eerst nadat zij aan al hun verplichtingen jegens Dienstverlener uit welke hoofde dan ook hebben voldaan.

 

Utrecht, 15-9-2025.