Onze trainingen voor onderwijsprofessionals

Wij ondersteunen leerkrachten en docenten in een complexe taak: het integreren van verbinding en gezag.
Mevrouw Maan verzorgt trainingen met praktische handvatten voor een ontspannen en positieve sfeer op school. Zodat je met meer regie, energie en plezier liefdevol en daadkrachtig kan handelen en je gezag kunt vormgeven op een manier die bij jou en de school past. We zijn er voor ouders, zorg- en onderwijsprofessionals.

Gedragsproblemen in de klas en op school

Je bent het onderwijs ingegaan omdat je hart ligt bij het lesgeven aan kinderen. Je doet dat met heel je ziel en zaligheid.
Maar het wordt steeds zwaarder: leerlingen hebben nog maar weinig respect voor je: ze luisteren niet, irriteren elkaar, praten door je uitleg, gaan niet aan het werk en zorgen dat anderen ook niet aan het werk komen.
Gedragsproblemen in de klas en op school nemen grote uitdagingen met zich mee.
Je voelt je vooral politieagent. Steeds maar weer aanspreken, verwachtingen uitspreken, straffen en belonen, soms eruit sturen, maar niks lijkt echt te werken.
Je voelt de energie uit je wegstromen of je voelt je uitgeblust en het schooljaar duurt nog lang… 

Om met kinderen een betekenisvolle band op te bouwen, ze te zien en horen én om kinderen duidelijke grenzen te geven en je te verzetten tegen onacceptabel gedrag. Zodat je weer met meer plezier naar school gaat en je aan het einde van de dag nog energie over hebt.
Je hebt weer regie, de sfeer in de klas is fijner en je kan weer doen wat je het liefste doet; lesgeven!  

 

Angstproblemen in de klas en op school

Soms merk je dat kinderen vaak met buikpijn naar school komen, met hoofdpijn naar huis gaan of steeds vaker ziek thuis blijven. Zijn ze echt ziek of speelt er iets anders? zegt je onderbuikgevoel. Kinderen die angst hebben, angst om te falen, angst voor sociale interactie, angst voor school in het algemeen, kunnen langzaam thuiszitters worden. Naar school gaan wordt een steeds grotere opgave. Gedachten als: ‘Dan gaan ze vragen waar ik was of wat er met mij is’ of ‘Ik loop te ver achter, ik kan het toch niet’ voeren de boventoon. Wat is de juiste aanpak om én de angst te aanvaarden én het vertrouwen te geven dat de leerling de angst aankan? Graag gaan we samen aan de slag om een plan van aanpak te maken wat jij als leerkracht kan doen om de leerling te ondersteunen en te begrenzen.

Samen aan de slag

Met verbinding en gezag. Om verbinding en gezag te integreren in je dagelijks werk.

Verbinden én begrenzen

In onze training is er veel aandacht voor het opbouwen van een betekenisvolle band met je leerlingen. Én er is aandacht voor het geven van duidelijke grenzen en jouw verzet tegen onacceptabel gedrag.

Jij hebt weer regie

De sfeer in de klas is beter, je gaat weer met plezier naar school en aan het einde van de dag heb je energie over!

Je doet wat je het allerliefste doet

En dat is lesgeven!

Over de trainers

Als zorg- en onderwijsprofessionals hebben wij al meer dan 15 jaar ervaring in de praktijk en vertalen wij deze praktijkervaring ruim 10 jaar in trainingen aan professionals. We weten waar we het over hebben, waar je als professional tegenaan loopt en wat de uitdagingen in het onderwijs zijn. Onderbouwd met de laatste wetenschappelijke inzichten geven we onze trainingen vorm.
Wat zijn de patronen binnen een team? Hoe werken de dynamieken in een klas? Hoe kan je de vicieuze cirkel van negatief gedrag doorbreken? Welke training je ook kiest, de deelnemers gaan naar huis met concrete handvatten die ze de volgende dag in hun werk kunnen toepassen.